دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
کد خبر: 1176316
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
تبیین ضرورت آشنایی با فضای مجازی

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان در جمع طلاب از ضرورت آشنایی طلاب با فضای مجازی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، جلسه هم اندیشی با طلاب فعال رسانه و فضای مجازی با حضور خانم فاطمه ابراهیمیان مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) و جمعی از طلاب در مسجد امیر المومنین (علیه السلام) اردکان برگزار شد.

در ابتدا طلاب درباره نقش رسانه و لزوم فعالیت در فضای مجازی مطالبی را بیان کردند.

طلبه سمیه مهدی زاده گفت: امروزه با گسترش رسانه و فضای مجازی، عموم مردم در سطوح مختلف در این عرصه حضور دارند و شاید بتوان گفت اکثر اطلاعات خود را در موضوعات گوناگون مذهبی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره از آن دریافت می‌کنند، بنابراین شناخت این فضا به ویژه برای طلابی که پاسخگوی شبهات رسانه ای هستند ضروری است.

در ادامه طلبه خانم فاطمه سادات بهجتی تصریح کرد: علاوه بر شناخت و حضور مبلغین و طلاب در فضاهای مجازی ایرانی مانند ایتا، سروش، بله ، ویراستی و غیره شایسته است در فضاهای دیگر رسانه ای چون اینستا، توئیتر، تلگرام حضوری فعال داشته باشند زیرا این موارد تحت مدیریت غرب است و به نوعی اکثر هجمه های دشمن و ورود شبهات در آنجا صورت می‌گیرد .

در ادامه خانم ابراهیمان اظهار کرد : هدف از حضور در فضای مجازی صرفا ایجاد کانال، وبلاگ، سایت و یا گروه نیست بلکه هدف، حضور مؤثر و تأثیر گذار با خروجی مناسب است و باید ابتدا ضرورت ها را شناخت و روش مقابله با آسیب ها و تهدیدات را آموخت.

وی ادامه داد: لزوم شناخت طلاب از فضای مجازی و جلوگیری از اجرای نقشه های دشمنان برای انحراف جوانان در این محیط و مقابله با روش شبهه پراکنی دشمنان، از تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) به جامعه روحانیت می‌باشد.

خانم ابراهیمیان افزود : یکی از مهم ترین رسالت هایی که مبلغان دینی بر عهده دارند، پاسخ به پرسش ها، خصوصاً شبهاتی است که ذهن مخاطبین را درگیر کرده و دغدغۀ آنها شده است و برخی از این شبهات ریشه های دین (اعتقادات) و برخی فروع دین و برخی نظامیت انقلاب را نشانه رفته اند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با اشاره به نزدیک بودن اربعین سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) گفت : یکی از دغدغه ها و شبهاتی که همواره با فرارسیدن اربعین حسینی و حضور زنان در پیاده روی اربعین حسینی از سوی برخی زنان مطرح می‌شود استفاده از مانتوی عبایی به جای چادر است و شایسته است اولین اقدام کار تیم رسانه بررسی این موضوع از جوانب مختلف حکم فقهی، اجتماعی و پاسخگویی به صورت های متنوع مانند گرفتن مصاحبه ،عکس نوشته، کلیپ ،پادکست و غیره در فضای رسانه باشد.

خانم ابراهیمیان تصریح کرد : برای تسریع در روند فعالیت رسانه و پاسخگویی به شبهات این فضا لازم است طلاب متشکل از دو گروه باشند گروهی به جمع آوری و تولید محتوای مناسب شامل جستجوی شبهاتی که فراگیر است و تحقیق و بررسی پیرامون جواب آن از سوی کارشناسان مربوطه و گروهی دیگر محتوا را در قالب های جذاب مانند کلیپ، پادکست و غیره آورده و در فضاهای مختلف رسانه ای چون ایتا، بله، تلگرام ، توئیتر، اینستا و غیره انتشار سراسری دهند تا نتیجه مطلوب را به مخاطبان دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دایره تبلیغ بسیار گسترده است و در عصر حاضر از رسالت های مهم طلاب علاوه بر تبلیغ به روش سنتی شامل تبلیغ چهره به چهره ، میدانی، سخنرانی، تبلیغ مدرن و حضور در فضای مجازی و پاسخگویی به سوالات مختلف اعتقادی، احکام و غیره نیز حائز اهمیت است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) گفت: امید است طلاب علوم دینی در کنار پرداختن به درس و بحث که امری ضروری است با آشنایی به فضای رسانه ای و افزایش آگاهی خود در زمینه های مختلف اجتماعی، اعتقادی و غیره در این عرصه نیز حضور یابند و در زمینه جنگ نرم که امروزه غالبا در این فضا صورت می‌گیرد به عنوان سرباز امام حضور یابند و به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) لبیک گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha